Här skriver jag om bloggar och om bloggosfären. Om att blogga, om att göra så framgångsrikt och om att tjäna pengar på att blogga.

Telefon: 0709 18 25 50 daniel(a)danielkjellsson.com Skype: danielkjellsson


Daniel Kjellssons Facebook-profil

Mina bästa bloggtips: Elin Kling


Modebloggare på kanal5.se samt entreprenör.

 

Om du bara fick ge ett tips till bloggare där ute – vad skulle det vara?
– Skriv för att alltid skapa en följetång, gör människor nyfikna och få dem att känna sig som en del i en historia. Återrelatera till äldre inlägg och locka med kommande. Det ska kännas som att du ser en helhet som läsarna inte gör (men som de verkligen inte vill missa).

 

Vilka tror du är de vanligaste ”felen” nyblivna bloggare gör?
– Jag tror att en fälla som många bloggare ramlar i är att de tittar på någon av de stora bloggarna och vill göra samma sak. Och konkurrensen är redan stenhård. Försök istället hitta din lilla nisch, någonting som just du gör väldigt bra. Ge läsarna någonting de bara kan få hos dig.

 

Hur hanterar du elaka kommentarer?
– Bland mina kommentarer kan människor skriva alltifrån att jag är ful och klär mig fult till lite hårdare saker som att jag har anorexi. Men man kan inte bry sig om det. Det går bara inte. Jag blir egentligen mest förbannad när de skriver att jag bara glider runt och är glamourös. Visst har jag en underbar vardag – men jag jobbar stenhårt.

 

Vilka egenskaper tycker du definierar ett bra blogginlägg?
– Mina mest lästa inlägg är alltid antingen då jag varit personlig eller gett tips. En dagens outfit är ju personlig, det är jag på bilden, det är min vardag. Tips kan vara alltifrån att jag hittat en tröja i en viss butik och skriver om det, till ”så klipper du av armarna och får en jeansväst”.

 

Hur många inlägg tycker du att man initialt ska försöka producera för att dels behålla läsarnas uppmärksamhet – och dels vinna nya?
– Jag skriver själv alltid minst fyra inlägg varje vardag och minst två varje helgdag. Annars tröttnar människor och tycker att det går långsamt. När jag började blogga för två år sedan var läsarna tacksamma varje gång det ”hände något”. Idag är kraven skyhöga.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0