Här skriver jag om bloggar och om bloggosfären. Om att blogga, om att göra så framgångsrikt och om att tjäna pengar på att blogga.

Telefon: 0709 18 25 50 daniel(a)danielkjellsson.com Skype: danielkjellsson


Daniel Kjellssons Facebook-profil

Så får du mer trafik, del 5


Skriv så att andra pratar


Det finns en viss typ av saker vi läser som får oss att vilja uppmärksamma och dela det med andra. Det kan handla om att vi skickar en länk till någon (”Kolla vilken sjuk grej!”), att vi tar upp det på lunchen eller helt enkelt skriker det rakt ut. Och det kan handla om alltifrån att två grisar gift sig (ett av mina största YouTube-fynd) till att terrorister flugit in två plan i lika många amerikanska skyskrapor.

 

Är du med mig? Texterna, bilderna, filmerna, nyheterna, skämten som får oss att instinktivt vilja berätta för någon annan. Om du, om så än bara sällsynt, får till sådant material – är du på god väg att bli en succé.
Försök att känna efter; vad får dig att känna så? Vilka sådana saker har du vidarebefordrat den senaste tiden? Försök att hitta den magiska formeln (och glöm inte att maila mig när du gjort det).

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0